Catalogue ECTS

Relations Internationales

Catalogue ECTS

Retour

DEG

Bachelor of Business Administration 3 International Business

Code
Intutulé du cours Business intelligence and strategy
Crédits 6
Période S5 du 12/09/2016 au 13/01/2017
Type de cours Obligatoire - Cours Magistral 24h00, Travaux Dirigés 12h00
Niveau de cours avancé
Professeur
Objectifs du cours Shaping the future Thinking before you plan Selling your strategy Taking risks (jumping your uncertainty gaps) Finding position, intention and direction Looking for advantages; making strategic decisions and choices Adapting to your competitive environment; winning strategy games Creating new markets; getting ahead of your strategic group SWOT analysis; Porter of five forces of competition; Porter’s value chain; BCG product portfolio matrix; Mac Kinsey’s 7-S framework
Prérequis Niveau : L2
Contenu du cours The goal of this course is introducing to students the role and the place of strategic management.
Références bibliogaphiques De référence - “The strategy book”, Max Mackeown, December 2011, Paperback
Méthodes d'enseignement cours magistraux , travaux dirigés
Méthodes d'évaluation Examens écrits ou examens oraux , Essai, étude de cas, dossier
Langues d'enseignement ANGLAIS
Lieux Angers