Catalogue ECTS

Relations Internationales

Catalogue ECTS

Retour

DEG

Bachelor of Business Administration 3 International Business

Code
Intutulé du cours Market research
Crédits 6
Période S6 du 16/01/2017 au
Type de cours Obligatoire - Cours Magistral 24h00, Travaux Dirigés 12h00
Niveau de cours introduction
Professeur
Objectifs du cours - What is a survey and what is a market research? - Questionnaire and interviews: the heart of the matter - The survey form: questions scales and appearance, - Getting it together, some practical concerns - Sampling - Survey design - Analyzing and organizing data from surveys - Presenting the survey results
Prérequis Niveau : L2
Contenu du cours Upon completion of this course, the students will have been able to acquire: • Understanding objectives of market surveys • Understanding how to read them • Understanding of to get efficiency in that exercise
Références bibliogaphiques De référence - How to conduct surveys, a step by step approach”, Arlene Fink, Paperback
Méthodes d'enseignement cours magistraux , travaux dirigés
Méthodes d'évaluation Examens écrits ou examens oraux , Essai, étude de cas, dossier
Langues d'enseignement ANGLAIS
Lieux Angers