Catalogue ECTS

Relations Internationales

Catalogue ECTS

Retour

DEG

Master 1 of Business Administration International Business

Code
Intutulé du cours Marketing
Crédits 6
Période S1 du au
Type de cours Obligatoire - Cours Magistral 24h00, Travaux Dirigés 12h00
Niveau de cours intermédiaire
Professeur
Objectifs du cours - Developing and enacting strategic marketing plans - Information for marketing decisions - Societal, ethical and consumer issues - Global aspects of marketing - Marketing and the internet - Final consumers - Organizational consumers - Developing a target market strategy - Basic concepts in product planning - Conceiving, developing and managing products - Value chain management - Wholesaling - Retailing - Integrated marketing communications - Developing and applying a pricing strategy
Prérequis Niveau : Niveau licence
Contenu du cours This course encloses the concepts and tools necessary to master the field of marketing
Références bibliogaphiques De référence - Joel. R. Evans, Barry Berman, Marketing 10e: Marketing in the 21st Century, Atomic Dog
Méthodes d'enseignement cours magistraux , travaux dirigés
Méthodes d'évaluation Examens écrits ou examens oraux , Essai, étude de cas, dossier
Langues d'enseignement ANGLAIS
Lieux Angers